Cum câștigă agențiile de publicitate cu ajutorul furnizorilor de internet chinezi?

Când vine vorba de internet, chinezii reușesc întotdeauna să întoarcă multe capete curioase. Orice internaut știe de motorul de căutare chinezesc 100% Baidu, alternativa la Google, sau „The Great Firewall of China”, alternativa virtuală a Marelui Zid Chinezesc sau chiar sistemul de operare propriu țării „China Operating System”, pe scurt COP. Bineînțeles, acestea sunt doar câteva dintre „ctitoriile” virtuale ale programatorilor chinezi de care urmează să mai auzim, dar nu întotdeauna de bine.

Acum, chinezii lovesc din nou internetul, după ce furnizorii de servicii de date din țară au fost prinși că injectează publicitate nesolicitată și malware prin rețelele lor. Totul a fost demascat de către cercetătorii israelieni care au descoperit că unii dintre cei mai mari furnizori de internet din China și din Asia, China Telecom și China Unicom, au recurs la practici ilegale de injectare de conținut în rețelele lor de trafic.

Providerii de internet sau folosit de mai multe servere proxy pentru a „infesta” rețeaua clientului final nu doar cu reclame nesolicitate ci, mai grav, cu malware, ascuns, de multe ori, în link-urile paginilor vizitate de utilizator. Astfel, dacă un utilizator încearcă să acceseze un domeniu găzduit de unul dintre providerii de internet chinezi, este redirecționat prin rețeaua malițioasă către o altă destinație față de cea dorită, de obicei către site-uri cu risc de malware sau populate cu reclame.

Beneficiarii acestor atacuri sunt atât furnizorii de internet, cât și agențiile de publicitate. Aceste două entități pot să-și împartă profitul de pe urma creșterii prin tactici neortodoxe a traficului pe anumite site-uri. Un trafic masiv generează, implicit, o creștere a veniturilor încasate din publicitate. Majoritatea utilizatorilor care au fost redirecționați către site-uri infectate provin din țările vestice.

Problema majoră sunt aplicațiile malware care pot infecta calculatorul utilizatorului, compromițându-i datele personale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *