Spamerii internetului deghizați în experți SEO, o capcană pentru antreprenorii care vor să domine pe Google

Antreprenori experimentați și debutanți, mai devreme sau mai târziu veți avea nevoie de serviciile unei agenții de SEO. Este un pas firesc și, în același timp, util pentru dezvoltarea business-ului. Visați să ajungeți pe poziții fruntașe în rezultatele Google și vizitatorii să dea buzna pe site-urile voastre și să înceapă să-și cheltuie banii. Este un ideal frumos dar, din păcate, internetul este plin de „capcane”, respectivi de pseudo-specialiști care promit „marea cu sarea”, promit să „păcălească” algoritmii mărețului motor de căutare astfel încât site-urile voastre să-și poată începe hegemonia online, fiecare pe nișa lui, bineînțeles. Atenție, de multe ori, riscurile pot bate lejer beneficiile pe termen scurt obținute!

Ca antreprenor dornic de creștere, te pui la laptop, deschizi Google și cauți civilizat „servicii SEO”. Dacă ești old fashioned și vrei să-i vezi la față pe cei cu care vrei să lucrezi îți localizezi căutarea și tastezi, la fel de civilizat „servicii SEO + orașul tău de reședință”. Odată ce dai enter, în fața ochilor ți se dezvăluie o listă de agenții care mai de care „mai specialiste”. Nu fii sceptic, unele dintre ele chiar sunt și pot să îți ofere un pachet de servicii personalizat și complet pentru o creștere durabilă a afacerii tale și chiar să aducă un plus de valoare. În schimb, alte agenții sau „experți independenți” în optimizare pentru motoarele de căutare, apăruți ca ciupercile după ploaie vin cu oferte similare, dar la prețuri mai bune. Instinctul pentru chilipir este în sângele românului, așa că ajungi, datorită moștenirii genetice să bați palma cu cel care îți oferă cel mai mic preț și cele mai mari promisiuni.

Până acum, toată lumea este mulțumită. Ai pe cineva pentru SEO și îți freci palmele în așteptarea rezultatelor. Ai bătut palma și pentru articole externe, iar de aici începe distracția. Auzi cuvintele magice pe care și le-a însușit SEO-istul: articole unice, site-uri cu autoritate, link-uri do follow, articole optimizate și altele pe care nici ei nu știu foarte bine ce înseamnă. Nu bagi în seamă aceste cuvinte, vrei dor să „meargă treaba” și lași totul în mâna „omului de încredere cu SEO-ul”. Mai mult, nici nu ai curiozitatea să citești articolele pe care le scrie sau le copiază nonșalant de pe alte site-uri. În ambele cazuri, pici rău.

În cazul în care se ține de promisiune și ar scrie articole originale, acestea sunt sub orice critica, atât din punctul de vedere al subiectului, cât și al conținutului. Sunt, practic, o înșiruire de cuvinte, organizate în propoziții a căror sens este extrem de greu, dacă nu imposibil de descifrat, doar pentru a „pescui” niște link-uri externe. Aceste așa zise articole vor dăuna grav imaginii firmei beneficiare, pe termen lung. Materialele publicate construiesc backgroundul firmei, o poziționează nu doar pe motoarele de căutare, ci și în piață, ajung să o reprezinte în fața clienților potențiali.

Din dorința de rezultate rapide, dar nesustenabile, antreprenorul român face un compromis care poluează internetul în limba română, transformându-l într-o „fermă de conținut” de proastă calitate, care va ajunge să sufoce și să sufoce conținutul relevant și de calitate care trebuie să devină un reper.

Ramificațiile acestui „potențial dezastru” a spamului și a conținutului de proastă calitate se extind mult mai departe de start-up și antreprenoriat, dar despre toate astea vom vorbi într-un episod anterior.

Alegeți chibzuit și studiați foarte bine furnizorul înainte de a bate palma. Citirea textelor pe care le are pe site prestatorul de servicii SEO poate fi suficientă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *